3. Oyunumuz: Balık Yeme Oyunu
Bu oyunda rastgele ekran içinde süzülme kodunu,( rastgele sayı tutmayı sayı tahmin oyununda görmüştük) balıkları yiyen balığın büyümesi sağlayacağız.
Oyunumuzda köpek balığını mouse hareketleriyle kontrol edeceğiz ve diğer balıkalrı yediğinde puanı ve büyüklüğü artıracağız. Akrep ya da ahtopotu yediğinde puanı ve büyüklüğü azaltacağız.
Oyunumuzdan Kare:
Köpek Balığına (Shark'a) Ait Kodlar:
Diğer balık ve canlılara değme durumunda gireceği kılık çeşidini seçme işlemini gerçekleştirdik ve mouse hareketiyle sürekli mouse takibini yazan kodu yazdık. Büyüklük kısmında büyüklüğü hep puanın 30 fazlası yaptık ve 30 dan ve 100 den büyük olma durumlarını engelledik.
Puan artıran balıklara ait kodlar:
İlk kod bloğunda rastgele ekran sahnesine gitmesini sağladık. Yüzme efekti versin diye de süzül kodunu kullandık. İkinci kısımda ise shark balığına değme durumunda neler olacağına dair gerekli işlemleri yazdık.
Unutmayınız ki: kodların öncelik sırası yukarıdan aşağıya doğru sırayla gitmektedir. Ders esnasında dinleyip üzerine tekrar etmenizde fayda var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder