27 Mart 2019 Çarşamba

BALON OYUNU 


     Oyunun genel amacı balon canvas içerisinde rastgele bir konumda gözükecek ve tıkladıkça bir ses çıkarıp kendisine yeni bir random yer bulacaktır.Rastgele kodu için math menüsünde random işlemi yapılmıştır. Konumun x ve y si en az bir olurken en fazla canvasın genişliği ya da yüksekliği kadar olacaktır. Çok köşelere sıkışmaması için de imagesprite nesnesinin genişliği ve yüksekliği canvasınkinden çıkarılmıştır. Burada zaten canvas ın genişliğine ve yüksekliğine fill parent yapıldığı için telefonun şekli ne olursa olsun canvas ona uyum sağlayarak genişliğini ve yüksekliğini ayarlayacaktır. Onun içindir ki; randomun üst sınırına elle bir sayı değişkeni atamak yerine canvasın genişliği ayarlanmıştır.
 

            Balon oyununda yine draw ve animation içerisinde bir adet canvas ve bir adet image sprite kullanıldı. İmage sprite , draw ve animation içerisindeki ball nesnesinden farklıdır, ball nesnesinde sadece top şeklinde bir daire ile işlem yapılırken image sprite ile yapılan oyun ya da animasyona top dışında da istenilen resim eklenerek yapılabilmektedir. Bu proje de ayrıca procedures menüsünden prosedür tanımlama işlemi de gösterilmiştir. Prosedür; çok sık kullanılan birden fazla kodu birleştirerek kullanılması olarak tanımlanabilir. Eğer elinizde sıklıkla kullandığınız bir kod bloğu varsa onu tek bir prosedür olarak tanımlayarak hem zamandan tasarruf sağlamış olursunuz hem de fazla kod yazmamış olursunuz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"EUROPACOODWEEK-AVRUPA KOD HAFTASI" ETKİNLİĞİNE BAŞVURDUK

 2019 yılında dünya genelinde 80'den fazla ülkede 4,2 milyon insan AB Kod Haftasına katıldı. Katılımcıların %49'u kadınlar ve genç k...